دلنوشته ها؛ مکانی برای فریاد زدن آزادی

اکتبر 2, 2012

برای ثبت در تاریخ: ملتی که ارزش داراییش را ثلث کردند و دم برنیاورد.

Filed under: Uncategorized — دلنوشته ها @ 7:21 ق.ظ.

نمودار یک ساله تغییرات قیمت دلار و یک ماه اخیر را در زیر ببینید:

قیمت دلار در تاریخ 11 مهرماه 90 برابر با 1207 تومان بوده و امروز ساعت 10 صبح 11 مهرماه 91 برابر با 3470 تومان که با این روند این قیمت تا شب بالاتر هم خواهد رفت. این بدان معناست که ارزش پول کشور نسبت به یکسال قبل بیش از 2.8 برابر کاهش یافته. یعنی دارایی های هر فرد ایرانی در سطح جهانی حدودا به یک سوم سال قبل رسیده است. شاید ایران تنها کشور دنیاست که این اتفاق در آن بدون هیچ واکنشی از سوی مردم در حال رخ دادن است. مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داده که هیچ صدایی در اعتراض به این وضع بلند نشود. از سرخوردگی مردم نسبت به امکان هیچ گونه تغییری در وضعیت با توجه به حوادث چند سال اخیر تا مشاهده نحوه رفتار حکومت با معترضین پس از انتخابات و ناامیدی از اثرگذاری اعتراض بر وضع موجود. عده ای نیز آنچنان درگیر مشکلات اقتصادی خانواده خود شده اند که فرصت فکر کردن به عواقب همچین اتفاقی در آینده دور یا نزدیک خود و کشور و مردمشان را ندارند. به هر حال دلیل هر چه که باشد نتیجه یکسان است: ادامه فقیرتر شدن مردمی که مدیریت ناشیانه و شاید هم عامدانه حاکمانشان آنها و کشورشان را رو به نابودی می برد.

(منبع نمودارها: وبسایت ارانیکو)

5 دیدگاه »

  1. امت همیشه در صحنه ایران فقط از حکومت یک تقاضای عاجزانه دارد و آن اینست که دولت خدمتگزار تعداد فاعلین را افزایش دهد تا مردم ستمدیده و مفعول وقتشان در صفوف مهرورزی بیهوده تلف نشود!

    دیدگاه توسط rezvan — اکتبر 2, 2012 @ 9:12 ق.ظ. | پاسخ

  2. ملت به این بی غیرتی هرگز ندیده کشوری. مردم مفلوک حقتونه که ترک و عرب و اروپایی… تو سرتون بزنن و مال و ناموستون رو ببرن، بزدلهای مفنگی.

    دیدگاه توسط aban — اکتبر 2, 2012 @ 9:53 ق.ظ. | پاسخ

  3. مطمئن باشید که عامدانه است.

    دیدگاه توسط Ahmad — اکتبر 2, 2012 @ 9:56 ق.ظ. | پاسخ

  4. In khasiate iranihast, hamechiz ra tahamol mekonand va sedashoon ham dar nemiad , va omideshan be enshalaah, va khoda khodesh bozorgeh, va az injour harfast,

    shoma kojayeh donya didi ke bian dareh khoone zang bezanand va be shoma begooyand , dishab dokhtareh shoma eddam shod, vali ghabl az eddam be aghdeh man daramad amadam in ghoran ra be pedarash bedaham va pole feshang ra ham begiram, va pedar ham mere va poole feshang ra miareh medeh be basijiyeh adamkoshe tajavoz kar????

    in faghat dar iran peyda meshe mardome iran begheyrat tarin adamhaye donya hastand, tou zendanha kooneh bachehayeshan gozashtand faghat geryeh kardand , hatta yeknafar tou inha peyda nashod aghalan yek asslahe yek chaghoo begireh ham khodesho bokoshe ham yek basiji ya yek pasdareh benamoos ra,

    aghalan khodet rabokosh, chasbidi be in zendegiyeh kesafat bar ke chi beshe , 10 saal digeh mekhay bemiri allan bemir,

    halla in adamha zabooneshoun ham anghadr deraz ast ke vaghty yek eddeh asslahe be dast gereftand va joloyeh in akhoondha va basijiha, va padarhayeh benamoos vaystadan be gangidan esmeshoon ra gozashtand , monafegh va khianat kar

    khak bar sareh ma iranihayeh begheyrat ,,
    SOURIYE RA BEBIN VA YAD BEGIRIM ,,IRANI FAGHAT BALADEH GERYEH KONEH VA BEGE KHODA KHODESH DOROST MEKONEH

    دیدگاه توسط Ali — اکتبر 2, 2012 @ 9:58 ق.ظ. | پاسخ

  5. دقیقا میشه مملکتو اسمشو گذاشت طویله,ملتش هم که همه از دم گوسفندند,آقایون هم که همه چوپونند که این ملت گوسفندو هر طرفی میخوان میبرند و میچرونند.خاک بر سر این ملت احمق.ما که عطای اون مملکت تخمی رو به لقایش بخشیدیم.

    دیدگاه توسط گشتاسب — فوریه 11, 2013 @ 3:50 ب.ظ. | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

بیان دیدگاه

وب‌نوشت روی WordPress.com.