دلنوشته ها؛ مکانی برای فریاد زدن آزادی

جون 13, 2013

سخنی با تحریم کنندگان

Filed under: سیاسی — دلنوشته ها @ 12:35 ب.ظ.
Tags:

باور بفرمایید ما – که در بیست و چهار خرداد رای خواهیم داد- هم شعور سیاسی داریم! ما هم از احتمال تقلب و دزدیده شدن آرا آگاهیم! ما هم حسن روحانی را با نلسون ماندلا عوضی نگرفته ایم! ما هم می دونیم که قرار نیست ایران یک شبه مهد دموکراسی شود؛ می دونیم که اصلا مشکلات از جای دیگری است و دعواها بر سر لحاف ملاست، که همه ی گزینه هایی که جمهوری اسلامی در برابر مردم قرار می دهد از اساس بو دارد و سگهای زرد برادران شغالند. ما هم اسگول نیستیم، خنگ نیستیم، ساده و زودباور و سیاهی لشکر نیستیم. به پیر به پیغمبر، آلزایمر هم نداریم. سال هشتاد و هشت را هم فراموش نکردیم، سهراب و ندا را از یاد نبرده ایم. اما چیزهایی هست که شما از یاد برده اید:

شمایید که از یاد برده اید که سهراب و ندا هم رای داده بودند، و اگر توی خونه نشسته بودند و انتخابات رو تحریم کرده بودند اصلا امروز جنبش سبزی وجود نداشت.

شمایید که فراموش کرده اید که در هر صورت فردای انتخابات آقای خامنه ای این حماسه ی مردمی را به احاد ملت تبریک خواهد گفت و با رای ندادن ما ذره ای از مشروعیتِ نداشته ی این رژیم کاسته نخواهد شد.

شمایید که فراموش کرده اید که رای ندادن شما، فقط دست رژیم را در جنایاتش بازتر خواهد گذاشت و ایران را به سمت انزوا و تحریم و تهدیدهایی نظیر تجزیه و جنگ داخلی و حملات نظامی قرار خواهد داد.

شمایید که فراموش کرده اید که سابقه ی سالهای قبل و مشارکت پایین مردمی در انتخابات دو دور قبل به پیروزی احمدی نژاد و فجایع بعدی ختم شد و هنوز از تاریخ درس نگرفته اید.

شمایید که فراموش کرده اید که انفعال و دلسردی ما دقیقا همان چیزیست که می خواهند و با حذف هاشمی و قرار دادن چنین گزینه های ناخواستنی (یکی از یکی زشت تر، بی جاذبه تر، چندش آورتر) در واقع ما را به سمتش سوق داده اند تا از تکرار آنچه چهار سال پیش اتفاق افتاد جلوگیری کنند.

شمایید که فراموش کردید رای ندادن و توی خونه نشستن، شهامت و دلیری خاصی نمی خواهد و اصولا تحریم کردن انتخابات به این شکل مبارزه نیست، انفعال است.

بعد التحریر: ما با رای دادن؛ حضورمان، مطالباتمان، نگرانی و مخالفتمان با روند کنونی اداره کشور را فریاد خواهیم زد. ما با رای دادن در بدترین حالت فردای انتخابات در همان نقطه ای خواهیم ایستاد که شما اکنون ایستاده اید.

بعد بعد التحریر: به این نوشته فکر کنید. فرصت زیادی نمانده است.

به نقل از وبلاگ سیب و سرگشتگی

نوشتن دیدگاه »

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

بیان دیدگاه

وب‌نوشت روی WordPress.com.